Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

data od

data do

Z wizytą w Warszawie

W dniach 18 -19. 03. ( środa, czwartek) uczniowie naszej szkoły zwiedzali Sejm, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Warszawę.

W środę - 18.03. - o godz.7 rano kl. III a i III b gimnazjum wyruszyły do Warszawy. O godz. 12 dotarliśmy na ul. Wiejską, gdzie dzięki Posłowi Jarosławowi Pięcie, mogliśmy wejść do budynku Sejmu. Po ścisłej kontroli udaliśmy się na salę obrad i zasiedliśmy na miejscach dla widowni słuchając wystąpienia Posłanki I. Śledzińskiej - Katarasińskiej. Towarzyszył nam p. Poseł J. Pięta. Wicemarszałek Sejmu – Elżbieta Radziszewska - prowadząca obrady powitała serdecznie gimnazjalistów z Pilicy. Następnie przeszliśmy do kolejnej sali, gdzie uczniowie wysłuchali historii budynku sejmowego i Sejmu oraz otrzymali drobne upominki od p. Posła. Po tym udaliśmy się na obiad do sejmowej stołówki, w której można było zobaczyć znane postaci z naszego Parlamentu. Po wyjściu z Sejmu przespacerowaliśmy się na Plac Trzech Krzyży i Nowym Światem obok Pałacu Prezydenckiego, Uniwersytetu Warszawskiego, kościoła św. Anny na Plac Zamkowy. Kolejnym punktem było godzinne zwiedzanie Stadionu Narodowego szlakiem piłkarskim. Zobaczyliśmy płytę stadionu, szatnie, miejsca odpoczynku piłkarzy, podziemne korytarze. Stąd udaliśmy się do hotelu na nocleg. Rano zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Tam uczniowie przez 3 godziny zwiedzali Centrum doskonale się bawiąc oraz przez 2 godziny brali udział w warsztatach robotycznych, chemicznych i biologicznych podzieleni na 3 grupy. Na warsztatach pracując w parach robili różne ciekawe doświadczenia, prowadzili obserwacje reakcji chemicznych, czy biologicznych, a na robotyce konstruowali roboty. W czasie zwiedzania Centrum mogli poleżeć na łożu fakira, bić rekordy w podskoku, sprawdzić jak funkcjonuje pamięć, słuch, wzrok, wejść do mydlanej bańki i wiele innych niezwykłych rzeczy. Po spożyciu obiadu w tamtejszym barze poszliśmy z przewodnikiem zwiedzać Warszawę. Uczniowie przejechali się pierwszymi w Polsce schodami ruchomymi, przeszli się po Starówce słuchając wielu ciekawych i pasjonujących wiadomości, zobaczyli Belweder oraz zwiedzili Park Łazienkowski. Spacer po Warszawie zajął nam 3 godziny. Po zwiedzaniu ruszyliśmy w drogę powrotną i o godz. 23 byliśmy z powrotem w Pilicy. Humory wszystkim dopisywały i pogoda również. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik odbyła się w ramach projektu „Otwarty umysł otwarte drzwi”.

MAR

2015

302

razy

czytano

855/899

zspilica.edu.pl

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.