zspilica.edu.pl
33 FINAŁ WOŚP - ZAPROSZENIE
23
sty
2025
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Szkoły Podstawowej nr 1 w Pilicy. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
W ramach projektu Erasmus+ finansowanego z Funduszy Unii Europejskiej - „Szkoła Podstawowa nr 1 w Pilicy – nowoczesną placówką na miarę XXI wieku”, jedna grupa nauczycieli uczestniczyła w dniach 15 – 29 stycznia w kursie języka angielskiego na poziomie A2, a druga grupa od 25 czerwca do 9 lipca w warsztatach dotyczące grywalizacji. Zarówno kurs języka angielskiego, jak i warsztaty z grywalizacji, odbyły się w miejscowości Tolo w Grecji.
Nauczyciele–uczestnicy projektu przed wyjazdem odbyli spotkania, w trakcie których zostali zapoznani z celami i założeniami zajęć w ramach projektu, osiągnięciami kulturowymi Grecji, zwłaszcza starożytnej, jej historią, ciekawostkami dotyczącymi współczesnego życia codziennego i zachowania, a także podstawowym słownictwem i zwrotami języka greckiego. Pedagodzy, z pierwszej grupy w Tolo uczestniczyli w codziennych, kilkugodzinnych i bardzo intensywnych zajęciach z języka angielskiego. Celem kursu liczącego 50 godzin było zwiększenie kompetencji i umiejętności nauki języka angielskiego oraz porozumiewania się nim. Nauczyciele poznali zasady gramatyki na poziomie A2- słownictwo potrzebne w zawodzie nauczyciela, wzmocnili umiejętność mówienia i komunikacji w języku angielskim, nauczyli się rozumieć teksty słuchane, pisać krótkie teksty np. emaile, notatki oraz wypowiadać się o sobie i otoczeniu. Oprócz udziału w obowiązkowych zajęciach, wykonywali też samodzielnie wiele zadań w języka angielskim poza nimi. Kurs wymagał od uczestników umiejętności dobrej organizacji czasu pracy, samozaparcia, pokonywania własnej nieśmiałości, autoprezentacji. Uczestnicy drugiej grupy brali udział w warsztatach dotyczących grywalizacji i wykonywali połączone z tym zadania terenowe. Nie od dziś wiadomo, że nauka poprzez zabawę przynosi efekty. W edukacji grywalizacja może być alternatywą dla tradycyjnego systemu edukacji oraz pomóc w rozwijaniu umiejętności i kompetencji uczniów. Może być skutecznym narzędziem motywującym do nauki i pracy nad powtarzalnymi zadaniami. Grywalizacja przynosi pozytywne uczucia z procesu nauki, zaangażowanie emocjonalne i radość, stwarza warunki zdrowego współzawodnictwa, pomaga w realizacji żmudnych i nudnych zadań, ponieważ w umyśle osoby, która je wykonuje, stają się one częścią gry. Greckie warsztaty pokazały jak można łączyć przyjemne z pożytecznym – jak korzystać z nowych technologii dla urozmaicenia i wzbogacenia zajęć a także stworzyć pole do rozwoju samodzielności uczniów – pozwolić im na działanie i chwalenie się efektami. Współdziałanie wymagało od uczestników kompromisu, samopoznania, współpracy i brania pod uwagę zdania każdej jednostki.
Udział w projekcie pozwolił także uczestnikom poznać ciekawe miejsca, zabytki, kulturę, tradycje, kuchnię, zwyczaje i historię tego pięknego kraju. Odwiedzili: Akropol w Assini; największy teatr starożytnej Grecji (na 14 tys. osób) oraz starożytną „klinikę snu” (abaton) Asklepiosa w Epidauros; grób Agamemnona i cytadelę w Mykenach – kolebce cywilizacji europejskiej; plantację i miejsce wytwarzania wyrobów z aloesu; winiarnię w Nemei; Naupilion – pierwszą stolicę niepodległej Grecji; Plac Konstytucji, Akropol, agorę, areopag oraz Katedrę Metropolitarną w Atenach; słynny Kanał Koryncki; wyspę Hydra; Tolo – nadmorską turystyczną miejscowość, w której przebywali – port, uliczki, plażę, wzgórze z Agia Kyriaki i piękną panoramę miejscowości. Na Placu Konstytucji w Atenach zobaczyli zmianę warty przed budynkiem Parlamentu - to bardzo interesujące i malownicze widowisko - przypomina skomplikowany i spowolniony układ taneczny. Poznali bogactwo przyrody i warunki klimatyczne Grecji, a także nauczyli się posługiwania podstawowym słownictwem greckim. To wiedza, która będzie bardzo przydatna w ich pracy z uczniami.
Uczestnictwo w projekcie pozwoli wykorzystać zdobyte doświadczenia i umiejętności w szkolnej praktyce, podnosząc poziom kształcenia w pilickiej placówce.
ERASMUS + SP 1 GRECJA 2023
zspilica.edu.pl
23
sty
2025
Więcej
zspilica.edu.pl
23
sty
2025
Więcej
zspilica.edu.pl
20
sty
2025
Więcej
zspilica.edu.pl
10
sty
2025
Więcej
zspilica.edu.pl
2
sty
2025
Więcej
zspilica.edu.pl
30
gru
2024
Więcej
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.